Nižší koeficient tření, silnější olejový film a menší otěr na kovové kuličce během dvacetihodinového HFRR testu dosažený s olejem EE Semi Synthetic 10w40 (XSS 10w40 Nanodrive Version, obr.uprostřed) v porovnání s olejem standardním (XSS 10w40 Standard Version, obr.vlevo). Při prvním nasazení oleje s nanočásticemi (Nanodrive Version run 1) dochází aktivací nanosložky na kovový povrch k postupnému poklesu koeficientu tření. Při každém dalším nastartování (Nanodrive Version run 2-3) je koeficient tření nízký ihned od samého začátku.
Nižší koeficient tření a silnělší olejový film během dvacetihodinového HFRR testu dosažený s olejem EE Longlife C3 5w30 (obr.vpravo) v porovnání s olejem standardním (obr.vlevo). Vyšší ochrana součástí - menší plocha i objem otěru s nanočásticovým olejem.
Nižší koeficient tření a silnělší olejový film během dvouhodinového HFRR testu dosažený s olejem EE Longlife ECO 5w30 v porovnání s olejem standardním. Při prvním nasazení oleje s nanočásticemi (Nanodrive run 1) dochází aktivací nanosložky na kovový povrch k postupnému poklesu koeficientu tření. Při každém dalším nastartování (Nanodrive run 2-4) je koeficient tření nízký ihned od samého začátku.
Nižší koeficient tření a silnělší olejový film během dvouhodinové HFRR zkoušky dosažený s olejem Classic High Performance 20w50 NT (obr. zcela vpravo) v porovnání se standardním minerálním olejem 20w50 (obr. zcela vlevo) a syntetickým olejem 20w50 (obr. uprostřed).
Motorový olej Motorsport CFS 5w40 NT jsme srovnávali s běžným motorovým olejem 5w40 z Halfords v Opelu Astra OPC / Vauxhalu Astra VXR s upraveným intercoolerem, olejovou pumpou a datovou mapou.
Nejprve byl použit plně syntetický motorový olej 5w40 ze sítě prodejen Halfords, včetně nového olejového filtru. Po dyno testu s tímto olejem byla provedena výměna na CFS 5w40 NT a nový filtr. Výsledek měření ukázal dosažené navýšení o 8 PS ze 248.7 na 256.7 PS !
CFS 5w40 NT je aditivován nanočásticemi pro snížení tření, opotřebení součástí a svými vlastnostmi tak přispívá k navýšení výkonu motoru.
Aditivace nanočásticemi poskytuje:
• Výrazné snížení tření.
• Nižší opotřebení součástí a prodlužení životnosti sportovně zatěžov aného agregátu. • Nižší produkci tepla.
• Vyšší výkon a kroutící moment.
• Vyšší spolehlivost motoru.
• Vylepšenou energetickou účinnost.
Motorové oleje Motorsport Nanodrive můžete použít i pro Váš civilní automobil (pokud není vybaven DPF), protože přesahují kritéria norem API SM, CF a ACEA A3/B4. V civilním sektoru je největším přínosem možnost snížení spotřeby pohonných hmot a emisí, právě díky sníženému tření a lepší energetické účinnosti agregátu!
Pro ryze civilní aplikace použijte oleje Premium Nanodrive EE (Energy Efficient), např. EE Longlife 5w40 nebo EE Longlife C3 5w30.
Náš standardní motorový olej Motorsport CFS 5w40 jsme srovnávali v Toyotě MR2 na motoru 1.8 l Toyota 2ZZ-GE upraveném pro track days s novinkou Motorsport CFS 5w40 NT, který je aditivován nanočásticemi pro snížení tření, opotřebení součástí a svými vlastnostmi tak přispívá k navýšení výkonu motoru.
Zde bylo dosaženo navýšení o 6 PS ze 155 na 161 PS tedy o 3,8%.
Aditivace nanočásticemi poskytuje:
• Výrazné snížení tření.
• Nižší opotřebení součástí a prodlužení životnosti sportovně zatěžovaného agregátu.
• Nižší produkci tepla.
• Vyšší výkon a kroutící moment.
• Vyšší spolehlivost motoru.
• Vylepšenou energetickou účinnost.
Motorové oeje Motorsport Nanodrive můžete použít i pro Váš civilní automobil (pokud není vybven DPF), protože přesahují kritéria norem API SM, CF a ACEA A3/B4. V civilním sektoru je největším přínosem možnost snížení spotřeby pohonných hmot a emisí, právě díky sníženému tření a lepší energetické účinnosti agregátu!
Ve spolupráci s Rogue Motorsport jsme na Toyotě GT86 provedli srovnávací test oleje Motorsport Nanodrive CFS 0w20 NT s originální náplní výrobce, rovněž o viskozitě 0w20.
Agregát v tomto voze byl D-4S boxer, společný s některými novými modely Subaru.
Výkonové parametry s původním olejem 0w20 (Testovaný vůz najel na originální náplň přibližně 1.600 km)
* Výkon 157 PS
* Kroutící moment 127.5 lb/fts
Po změně oleje za CFS 0w20 NT a výměně olejového filtru bylo změřeno
* Výkon 163.1 PS
* Kroutící moment 131.3 lb/fts
Výsledky reprezentují 3, 8% nárůst výkonu a 2, 9% nárůst kroutícího momentu.